Vigyázat! Súlyos Sérülés is Állhat a Térdhajlat Fájdalom Mögött

Az egyik legnagyobb izületünk, a kiemelten fontos mozgásszervi funkciót betöltő térdízület, ami egyben rendkívül sérülékenyis. A térd különböző elváltozásai térdfájdalommal és térdhajlat fájdalom formájában is jelentkezhetnek.

A térdhajlat fájdalom hátterében számos ok húzódhat, kezdve az enyhe, idővel önmagától is regenerálódó, apró sérüléstől, a krónikus ízületi gyulladással és térdizületi porc kopásával járó elváltozásokon át, egészen a műtéti beavatkozást igénylő, súlyos térdkárosodásig.

A Térdhajlat Fájdalom Túlerőltetés Miatt

A térdhajlat fájdalom, akárcsak a térdízületi fájdalom, leggyakrabban a nem megfelelő fizikum és túlerőltetés miatt alakul ki. Elég hozzá néhány kilométerrel hosszabb séta vagy egy optimális bemelegítés nélkül végzett edzés, esetleg kirándulás.

Ilyen esetekben a terheléses fájdalommellett az ízület akut gyulladása is jellemző tünet, ami reumatológus vagy ortopéd szakorvos által előírt pihentetésre, valamint fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő kezelésre általában gyorsan javul.

A probléma akkor válik súlyossá, ha a terhelés folytonosan fennáll vagy hosszú időn át rendszeresen ismétlődik, ami már a térdízület épségét is veszélyezteti. A krónikus, degeneratív osteoarthritis ugyanis kezeletlenül idővel leépítia porcos állományt.

Autoimmun Eredetű Problémák

A térdhajlat fájdalom az autoimmun eredetű ízületi gyulladás, a rheumatoid arthritisegyik tünete is lehet. Az autoimmun betegségek gyógyítására jelenleg nincs mód, tüneti kezelésekkel és a szükséges életmódváltással (pl, normál testsúly elérése és fenntartása) a betegség kordában tartható.

Amikor Porckopás Áll a Háttérben

A térdhajlat fájhat akkor is, ha az ízületek természetes vagy korábbi sérülése miatt a porc elvékonyodik, illetve kopni kezd.

Az arthrosisnem visszafordítható állapot, de célzott porcerősítők szedésével, gyógytornávalés a térdízület körüli izmok megerősítésévellassítható vagy akár meg is állítható.

A fájdalomcsillapítás és a térd stabilizálásának egyik kiváló eszköze lehet a DAVID Térdklinikán is elérhető manuálterápia, ami a térdízületi ízfelszínek fájdalom- és súrlódásmentes mozgását elősegítő synovialis folyadék termelésre is serkentőleg hat.

Izomsérülések, Húzódások

A térdhez közeli izmok, mint pl. a vádlivagy a comb hátsó részén található, hajlító funkciót betöltő kétfejű combizom húzódása miatt is jelentkezhet térdhajlat fájdalom, ahogy egy hirtelen rossz mozdulat során kialakult izomgörcs miatt is. Szerencsére ezek a tünetek egy kiváló gyógytornász segítségével is enyhíthetők.

Meniscus, Ín- és Szalagsérülések, Szakadások

A meniscus szakadás, illetve az elülső és hátsó keresztszalag szakadás és egyéb, balesetből, sportolás vagy egy rossz mozdulat során kialakult sérülésből eredő térdhajlat fájdalom esetén a sérülés mértéke dönti el, hogy műtéti vagy konzervatív és fizioterápiás módszerek segítségével kezelendő.

Súlyos esetben csak operációval gyógyítható, ami az azt követő több hónapos fizioterápiás rehabilitációval még teljesebbé tehető.

A részleges szalag- és enyhébb fokúmeniscus szakadások általában nem igényelnek műtéti ellátást, ellenben vezetett gyógytornát igen.

A gyógytornával a teljes izületi mozgáspálya visszaállítható, illetve megőrizhető.

A terápia célja továbbá: megerősíteni a térd körüli izmokat, hogy azok minél jobban be tudják tölteni az ízület stabilizálófunkciójukat.

Ezért is javasolt már a műtétet megelőzően, felkészítésként, illetve a műtét után a teljesebb és gyorsabb gyógyulás érdekében.

Szakképzett DAVID terapeuta gyógytornászainkszemélyre szabott gyógytorna és térd tréning kezelésekkel enyhítenek a térdhajlat fájdalommal járó mozgásszervi panaszokon.

Foglaljon időpontot terapeutáink egyikéhez és tapasztalja meg Ön is a fájdalommentes és szabad mozgás örömét!

IDŐPONTOT FOGLALOK

Jelentkezem állapotfelmérésre