A Térdhajlat Fájdalom Kialakulása Megelőzhető: Mutatjuk, Hogyan!

A térdhajlat fájdalom hátterében több mozgásszervi probléma is állhat. Kialakulhat hirtelen, sőt, meg is gyógyulhat magától. De gyakran csak a tartós terápia (pl. gyógytorna) vagy a műtéti beavatkozás segíthet.

Amennyiben Ön szeretné ezt elkerülni, illetve megelőzni, érdemes kiemelt figyelmet fordítania izmai állapotára. Hogyan? Kiderül a folytatásból!

A Térdhajlat Fájdalom Okai

A térdhajlat fájdalom okai lehetnek enyhék és súlyosak is. A fájdalomérzet a sérüléstől, illetve az elváltozástól függően jelentkezhet hátul, belül, kívül, vagy a térdhajlat alatt is. Gyakran a fájdalom kiegészül a térd duzzanatával és merevségével is.

A térdhajlat fájdalom leggyakoribb okai:

• izomgörcs
  • a combhajlító izom sérülése
  • vádlihúzódás
  • elülső vagy hátulsó keresztszalag szakadás
  • meniscus sérülés
  • porc sérülése, leépülése
  • fokozott terhelés és túlzott igénybevétel miatti ízületi gyulladás
  • ínhüvelygyulladás
  • Baker-ciszta
  • mélyvénás trombózis

Hogyan Előzhető Meg a Fájdalom Kialakulása?

A térd az egyik legsérülékenyebb ízületünk, amely rendkívül nagy igénybevételnek van kitéve. Ezért különösen fontos, hogy Ön megőrizze a térde egészségét.

Ha Ön rendszeres testmozgást végez, a megfelelő bemelegítéssel és nyújtással, továbbá odafigyel a testsúlyára, a helyes testtartásra, illetve a megfelelő lábbeli használatára, akkor sokat tehet azért, hogy megelőzze a fenti mozgásszervi betegségek és problémák kialakulását.

A rendszeres testmozgás azonban nem minden esetben elég. A térdhajlat fájdalom kialakulása sok esetben csak a térd stabilitásáért felelős izomzat célzott megerősítésével és nyújtásával előzhető meg.

A térdet körülvevő izmok (pl. a négyfejű combizom) csak a megfelelő kondícióban és hajlékonyság mellett képesek betölteni a térdízületet tartó, stabilizáló funkciójukat.

A DAVID Módszer Épp Ebben Segíthet Önnek

A DAVID Térdklinikán Ön a személyi állapotfelmérés után egy képzett terapeuta és az egyedülálló DAVID gépek segítségével teljes mértékben személyre szabott terápiában részesülhet.

Az izomerősítő és -nyújtó gyakorlatok segítségével tökéletesen formába hozhatja a térdet körülvevő izmokat, amelyek így nemcsak erősebbek, hanem rugalmasabbak és hajlékonyabbak is lesznek.

Szeretné megelőzni a térdhajlat fájdalmat kiváltó mozgásszervi problémák kialakulását? Ne bízza a véletlenre, kérjen időpontot személyi állapotfelmérésre még ma!

IDŐPONTOT FOGLALOK

Jelentkezem állapotfelmérésre