Térd Terápia

A DAVID Térdklinika személyre szabott térd terápia programja azoknak tud segíteni, akiket akut vagy régóta fennálló térd-, csípő-, gerincbántalom vagy mozgásszervi panasz gyötör. Idetartoznak többek között az alábbi problémák:

• térdszalagok sérülései, szakadása
  • meniscus sérülése, szakadása
  • Patella, térdkalács körüli fájdalom
  • patella, térdkalács kiugrása, szubluxációja
  • térd kopásos fájdalma
  • térd arthritis utáni állapot
  • Jumper knee, Schlatter-Osgood
  • térdműtét előtti és utáni állapotok
  • térdprotézis műtétet követő fizikai kondícionálás
  • csípőkopás
  • csípő körüli fájdalom
  • csípőprotézis műtétet követő derékfájás
  • csípőprotézis műtétet követő fizikai kondícionálás
  • derékfájdalom, derékfájás,
  • gerincfájdalom,
  • porckorongsérv,
  • gerincsérv,
  • bokaszalag szakadás
  • boka instabilitás

Az akutan sérült, műtét előtt álló vagy műtét után felépülő versenysportolóknak a speciális térd terápia programot javasoljuk. Az ő esetükben a teljes mozgatórendszer a sportági terhelésnek megfelelően ismétlődő túlterhelésnek van kitéve, ehhez járul hozzá a sérülés okozta izomműködési zavar, így a hagyományos rehabilitáció nem elégséges a sportba történő visszatéréshez. A gerinc és a térd biomechanikai mérései mellett speciális tesztekkel határozzuk meg a rehabilitáció menetét és segítjük a sérülésmentes visszatérést.

Büszkén mondhatjuk, hogy a DAVID módszertan több mint 25 éve tartó klinikai kutatásának és fejlesztésének a csúcspontja a DAVID terápiás program.

A Térd Terápiás Program

Az akut vagy régóta fennálló térdpanaszok és a nem-kontakt térdsérülések hátterében leggyakrabban a gerinc-medence-csípő, valamint a comb és a lábszár izmainak gyengesége, diszbalansza áll. Lényeges komponens a gerinc, a csípő, a térd és a boka megfelelő mozgástartománya is. A térd szalagsérüléseinek megelőzésében vagy műtétet követő rehabilitációjában a quadriceps és hamstring izomereje és erőarányossága meghatározó. A DAVID térdkoncepciós terápia programjai mindezekre megoldást biztosítanak, és a térdproblémák gyógyíthatóak.

A DAVID Térdklinika térd terápiája a következő elven működik:

• Tudományos módszerekkel, pontosan felmérjük, milyen a gerinc, a csípő, a térd és a boka kiinduló állapota.
  • Gyógytornászaink, DAVID terapeutáink az állapotfelmérés objektív eredményei alapján, szakorvossal egyeztetve felépítenek egy testre szabott térd terápiás programot.
  • A térd terápiás program legtöbbször 12, illetve 24 kezelésből áll. Tapasztalataink szerint az ideális az, ha a panaszosok hetente két alkalom terápián vesznek részt.
  • A program végén és közben is végzünk ún. ellenőrzőméréseket, hogy megállapítsuk az aktuális fizikai állapotot, és változtatni tudjunk a terápiás programon, amennyiben szükséges.

A Térd Terápia Foglalkozásai

A térd terápiás program 12, illetve 24 alkalomból, alkalmanként 60 perces kezelésekből áll. A kezelések alatt speciálisan képzett gyógytornász, DAVID terapeuta irányítja vendégeink biztonságos mozgását.

Egy térd terápiás foglalkozás az alábbiak szerint épül fel:

• A bemelegítés az első fázis. 10-15 percig kardió gyakorlatokat végzünk, hogy az izmokat, ízületeket, a szív- és érrendszert felkészítsük a fizikai igénybevételre. Ilyenkor szobakerékpárt, elliptikus trénert és futógépet használunk.
  • A bemelegítést a DAVID terápiás gépeken végzett mozgásprogram követik. Minden résztvevő a saját, testre szabott programját végzi a DAVID gépeken. A személyre szabott program meghatározza, melyik gépen, milyen mozgásgyakorlatot és pontosan mennyi ideig kell végezni.
  • Funkcionális stabilizáló gyakorlat követ minden egyes DAVID gépen végzett gyakorlatot. A DAVID gépen megmozgatott izomcsoportot a funkcionális gyakorlat másfajta terhelésnek teszi ki.
  • Az ezt követő testtartás korrigáló és egyensúlyi gyakorlatok a helyes testtartás visszaállítását célozzák.
  • Nyújtó gyakorlatokkal fejezünk be minden kezelést, hogy az izmok kóros megrövidülését orvosoljuk, illetve megelőzzük.

Egyéb Részletek a Térd Terápiáról

A kezelések a kifejezetten terápiás célból fejlesztett DAVID gépeken történnek. A DAVID erőgépek különlegessége, hogy mérnöki pontossággal – célzottan és izoláltan – képesek erősíteni a gerinc, a csípő és a térd stabilizáló és mozgató izmait; mindeközben pedig minimális terhelést tesznek az ízületekre.

A DAVID Térdklinika 12 alkalom térd terápiás programja 173 000 forintba kerül. Ez az összeg magába foglal 1 ellenőrző mérést. A kiinduló állapot pontos meghatározásához a panaszosnak személyi térd állapotfelmérést szükséges végeznie. Szolgáltatásainkat, így a gerinc terápiás programot is, SZÉP kártya és egészségkártya felhasználásával is igénybe veheti.

A 12 alkalmas térd program végeztével ismét mérjük a panaszos állapotát, és a kezelést végző gyógytornász, DAVID terapeuta szakorvos segítségével dönti el, miként folytatódhat a kezelés. Általában azok a vendégeink is folytatják az edzést, akiknél megszűntek vagy jelentősen csökkentek a térdsérülés okozta fájdalmak. Nekik folytatásként leginkább David csoportos tréninget vagy személyi edzést ajánljuk.

A térd terápiás program intenzív mozgással jár, ezért a kezelésekre ajánlott sportöltözéket hozni.

Kattintson ide további információkért: